Screens

روغن آرگان برای سلامت پوست

روغن آرگان برای سلامت پوست

روغن آرگان از هسته‌هایی که روی درختان آرگان بومی مراکش رشد می‌کنند ساخته می‌شود. اغلب به عنوان روغن خالص فروخته می شود که می تواند مستقیماً به صورت موضعی (مستقیم روی پوست) استفاده شود یا به منظور ارائه چندین فواید سلامتی مصرف شود. روغن آرگان به شکل کپسول مکمل برای مصرف خوراکی هم عرضه می شود. همچنین معمولاً با تعدادی از محصولات آرایشی مانند شامپو، صابون و نرم کننده مخلوط می شود.

روغن آرگان به طور سنتی هم به صورت موضعی و هم به صورت خوراکی برای بهبود سلامت پوست، مو و ناخن استفاده می شود. حاوی تعدادی از خواص مفید و ویتامین های مختلف است که ترکیبی قدرتمند برای تقویت سلامت پوست ایجاد می کند.

فواید روغن آرگان برای پوست

1. از آسیب های خورشید محافظت می کند

زنان مراکشی مدت‌هاست که از روغن آرگان برای محافظت از پوست خود در برابر آسیب‌های خورشید استفاده می‌کنند. این مطالعه نشان داد که فعالیت آنتی اکسیدانی موجود در روغن آرگان به محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد ناشی از نور خورشید کمک می کند.

این امر از سوختگی و هیپرپیگمانتاسیون در نتیجه جلوگیری کرد. در درازمدت، این حتی ممکن است به جلوگیری از پیشرفت سرطان پوست، از جمله ملانوم کمک کند. برای این فواید می توانید مکمل های روغن آرگان را به صورت خوراکی مصرف کنید یا روغن را به صورت موضعی روی پوست خود بمالید.

2. پوست را مرطوب می کند

روغن آرگان شاید بیشتر به عنوان مرطوب کننده استفاده می شود. به همین دلیل است که اغلب در لوسیون ها، صابون ها و نرم کننده های مو یافت می شود. می توانید آن را به صورت موضعی یا خوراکی همراه با مکمل های روزانه برای اثر مرطوب کنندگی مصرف کنید.

این تا حد زیادی به لطف ویتامین E فراوان آن است که یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که می تواند به بهبود پوست کمک کند.

3. آکنه را درمان می کند

آکنه هورمونی اغلب نتیجه سبوم اضافی است که توسط هورمون ها ایجاد می شود. روغن آرگان دارای اثرات ضد سبوم است که می تواند به طور موثر مقدار سبوم روی پوست را تنظیم کند. این می تواند به درمان انواع مختلف آکنه کمک کند و پوستی صاف تر و آرام تر داشته باشد.

حداقل دو بار در روز روغن آرگان یا کرم های صورت حاوی روغن آرگان را مستقیماً روی پوست خود بمالید.

4. زخم را بهبود می بخشد

آنتی اکسیدان ها به وضوح یک نیروی قدرتمند هستند. ترکیب قوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین E موجود در روغن آرگان می تواند برای کمک به بهبود سریع تر زخم ها و بریدگی ها استفاده شود. می توانید به طور منظم مکمل های روغن آرگان را مصرف کنید تا این مزیت را در سراسر بدن خود تجربه کنید. با شرکت در دوره های تخصصی پوست

عوارض و خطرات روغن آرگان برای پوست

روغن آرگان عموماً برای اکثر مردم بی خطر در نظر گرفته می شود. با این حال، برخی افراد ممکن است عوارض جانبی جزئی را در نتیجه استفاده از آن تجربه کنند.

در صورت استفاده موضعی، روغن آرگان ممکن است پوست را تحریک کند. این می تواند باعث ایجاد بثورات یا آکنه شود. این ممکن است یک واکنش رایج تر در افرادی باشد که به آجیل درختی حساسیت دارند. حتی اگر روغن آرگان از یک میوه هسته‌دار به دست می‌آید، ممکن است افراد مبتلا به چنین آلرژی‌هایی را تشدید کند. برای جلوگیری از این امر، باید روغن آرگان را روی یک تکه کوچک از پوست که به راحتی پنهان می شود آزمایش کنید تا مطمئن شوید که پوست شما را تحریک نمی کند.

زمانی که روغن آرگان به صورت خوراکی مصرف شود، ممکن است باعث ناراحتی گوارشی از جمله حالت تهوع، گاز یا اسهال شود. همچنین ممکن است باعث از دست دادن اشتها یا نفخ شود، و برخی از افراد ممکن است واکنش‌های پوستی مانند بثورات یا جوش‌های آکنه را تجربه کنند.

در موارد بسیار نادر، افراد ممکن است عوارض جانبی شدیدتری از مکمل خوراکی روغن آرگان را تجربه کنند. اینها شامل گیجی، مشکل در خوابیدن، کسالت عمومی، هیجان بیش از حد، افسردگی و بی قراری است. اگر هر یک از این علائم را تجربه کردید، فورا مصرف روغن آرگان را قطع کنید.

آکادمی پوست و مو فرزانه غنی كارشناس و مدرس فني حرفه‌اي در رشته مراقبت پوست، برگزار کننده دوره هاي مبتدي تا فوق تخصصي پوست خدمات مشاوره و فروش محصولات پوست، برای دیدن مطالب مرتبط اینجا کلیک کنید.

ما رو در اینستاگرام دنبال کنید.

برای دیدن فیلم های آموزشی به آپارات ما سر بزنید.

Leave Your Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *