چگونه محصول پوستی مناسب خود را انتخاب کنیم؟

چگونه محصول پوستی مناسب خود را انتخاب کنیم؟

محصول پوستی مناسب و یک روال مراقبت سالم برای داشتن پوستی شاد و سالم ضروری است اما با وجود تمام محصولات موجود در قفسه ها، چگونه باید بدانیم که کدام مورد برای شما و نیازهای مراقبت از پوست شما مناسب است؟ نگران نباشید شما در این راه تنها نیستید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم بهترین مواد و محصولات مراقبت از پوست را برای نوع و رنگ پوست خود پیدا کنید.

کلاس های آموزش تخصصی پوست و مو ما برای داشتن پوستی جوان به شما کمک میکند.

آشنایی با نیازهای پوست

1. نوع پوست شما چیست؟

نوع پوست و شما وضعیت پیش فرض پوست شما در هر روز مشخص است. بسیاری از محصولات مراقبت از پوست فقط نوع خاصی از پوست را پوشش می‌دهد، بنابراین قبل از شروع خرید به شما کمک می‌کنیم بدانید کدام نوع پوست را دارید. در اینجا دسته بندی های مختلف وجود دارد:

  • نرمال: پوستی که به خصوص خشک، چرب یا حساس نیست
  • چرب: پوستی با درخشندگی براق و چرب
  • خشک: پوستی که خارش می‌کند، پوسته پوسته می‌شود یا در لمس خشن است
  • ترکیبی: ترکیبی از پوست خشک و چرب
  • حساس: پوستی که تمایل به واکنش به محصولات مراقبت از پوست دارد

2. هرگونه مشکل پوستی را در روال مراقبت از پوست خود قرار دهید.

شاید شما در حال مبارزه با آکنه های آزاردهنده هستید، با چین و چروک ها سر و کار دارید یا با شعله ور شدن روزاسه مقابله می کنید. در هر صورت، به دنبال محصولات مراقبت از پوست باشید که این مسائل و نگرانی های خاص را برطرف می کند. با شرکت در دوره های آموزش پوست ما پوستی شاداب خواهید داشت.

  • برای مقابله با آکنه محصولی حاوی اسید سالیسیلیک تهیه کنید.
  • برای به حداقل رساندن چین و چروک از محصولات رتینول استفاده کنید.
  • اگر روزاسه دارید، تونر را حذف نکنید.

از محصول پوستی دارای این مواد اجتناب کنید

  • عطر: رایحه‌های اضافه شده می‌توانند باعث حساسیت و تحریک پوست شوند و اگر پوست حساسی دارید اجتناب از آنها بسیار مهم است.
  • سولفات‌ها: سولفات‌ها مواد پاک کننده‌ای هستند که اغلب در شوینده‌های بدن و شامپوها یافت می‌شوند. آنها چربی طبیعی مو و پوست را از بین می‌برند و می‌توانند باعث تحریک شوند.
  • پارابن ها: پارابن ها معمولا در محصولات به عنوان یک نگهدارنده شیمیایی برای جلوگیری از رشد باکتری ها قرار می گیرند.
  • فرمالدئید: دیگر به ندرت می‌توان فرمالدئید را در فهرست مواد تشکیل داد زیرا به عنوان یک سرطان زا شناخته شده دسته بندی می‌شود.

به ترتیب مواد اولیه محصول دقت کنید

هنگامی که می دانید از چه مواد اولیه ای می خواهید اجتناب کنید یا دنبال آن بروید، باید به جایی که آنها در لیست مواد قرار می گیرند توجه کنید. به عنوان یک قانون کلی به پنج ماده اولیه نگاه کنید زیرا اغلب حدود 80 درصد از آرایش محصول را تشکیل می‌دهند. مواد تشکیل دهنده به ترتیب بالاترین تا کمترین غلظت فهرست می‌شوند بنابراین اگر یک ماده مشکل ساز یا بالقوه تحریک کننده در بین پنج مورد اول لیست شده وجود دارد، باید از آن محصول دوری کنید. به طور مشابه، اگر به دنبال محصولی برای مواد تشکیل دهنده خاصی هستید، اما آن مواد در پایان فهرست شده اند، آن محصول ارزش پول شما را ندارد. 

آکادمی پوست و مو فرزانه غنی كارشناس و مدرس فني حرفه‌اي در رشته مراقبت پوست، برگزار کننده دوره هاي مبتدي تا فوق تخصصي پوست خدمات مشاوره و فروش محصولات پوست، برای دیدن مطالب مرتبط اینجا کلیک کنید.

ما رو در اینستاگرام دنبال کنید.

برای دیدن فیلم های آموزشی به آپارات ما سر بزنید.

Leave Your Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *