چه پوستی مستعد آکنه است ؟

چه پوستی مستعد آکنه است؟

چه پوستی مستعد آکنه است ؟ پوست مستعد آکنه اغلب با ظاهر شدن لکه ها و جوش های سرسیاه و سرسفیدمشخص می شود. (که به عنوان انواع کومدون- منافذ مسدود شده نیز شناخته می شود) پوست ممکن است براق یا چرب به نظر برسد- اما پوست مستعد آکنه نیز می تواند در برخی از نواحی مانند گونه ها نرمال یا خشک باشد. پوست مستعد آکنه می تواند از نظر شدت متفاوت باشد. از یک لکه ، یا می تواند شیوع مکرر لکه ها یا جوش های سرسیاه روی پوست باشد. اگر فکر می کنید آکنه دارید یا نگران پوست خود هستید؟! برای مشاوره بیشتر با پزشک یا متخصص مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. آکادمی آموزشی مراقبت از پوست فرزانه غنی جهت مشاوره در کنار شماست.

اگر پوست مستعد آکنه دارید، اصول کلیدی مراقبت از پوست چیست؟

اولاً، پاکسازی پوست به از بین بردن چربی اضافی و همچنین سلول های مرده پوست- آرایش و ناخالصی های جمع شده در طول روز و شب کمک می کند. به طور کلی توصیه می شود که پوست را دو بار در روز، صبح و شب تمیز کنید. پوست مستعد آکنه به پاک‌کننده‌ای نیاز دارد. که چربی اضافی را از بین ببرد، اما همچنان متعادل و ملایم است. بنابراین سد پوستی را تحریک یا ضعیف نمی‌کند – که ممکن است قبلاً ضعیف شده باشد. یک سد پوستی در معرض خطر به نوبه خود می تواند منجر به تولید چربی بیشتر شود. زیرا پوست شما می تواند برای مرطوب شدن و بهبودی خود سعی کند روغن بیشتری تولید کند.

ثانیا، سعی کنید از محصولات غیر کومدون زا استفاده کنید. این به معنای محصولاتی است که منافذ شما را مسدود نمی کنند و منجر به جوش های سرسیاه و لکه های بیشتر نمی شوند. همچنین مهم است که پوست خود را با یک مرطوب کننده سبک آبرسانی کنید. زیرا آبرسانی ممکن است به تولید چربی از پوست شما کمک کند. اگر پوست شما خیلی سریع چرب میشود و آرایش شما به دلیل درخشندگی روی پوست شما ماندگاری ندارد؟ این می تواند به این معنی باشد که پوست شما کم آب شده و برای جبران آن چربی تولید میکند. با این حال، چربی بیش از حد ممکن است ناشی از علت دیگری مانند هورمون ها باشد.

در نهایت، اگر پوست شما به نور حساس شود، محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش ممکن است مفید باشد.

Leave Your Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *