مشکلات پوستی در هوای گرم

مشکلات پوستی در هوای گرم

جلوگیری از مشکلات پوستی در هوای گرم – اولین بار از Punxsutawney Phil شنیدید: بهار به زودی از راه می رسد. بهار زندگی جدید، شکوفه های جدید و آب و هوای فوق العاده به ارمغان می آورد. اما اگر با پوست خود مشکل دارید، ممکن است بخواهید چند اقدام احتیاطی اضافی را در هوای گرمتر انجام دهید. در اینجا پنج مشکل پوستی وجود دارد که باید در مورد آنها بدانید و از آنها اجتناب کنید:

مشکلات پوستی (جوش های آکنه)

جوش های آکنه با تغییر آب و هوا بسیار رایج هستند، نه تنها به دلیل گرما، بلکه به دلیل تغییراتی که در سبک زندگی خود ایجاد می کنید. بهار یک روال کاملاً جدید مراقبت از پوست را به ارمغان می‌آورد که تمرکز بسیار کمتری روی مرطوب‌کننده و بیشتر بر کنترل چربی دارد. اگر در طول تغییرات فصلی مستعد ابتلا به جوش‌های پوستی هستید، در اینجا چند نکته ساده برای آماده کردن شما وجود دارد.

با لایه برداری منظم تر پوست خود شروع کنید. پوست شما در زمستان زبرتر می شود، بنابراین زمان آن فرا رسیده است که پوست سخت خود را از بین ببرید و به خودتان اجازه دهید کمی از آن آفتاب بهاری را دریافت کنید. همانطور که گفته شد، زمان آن فرا رسیده است که ضد آفتاب را به برنامه روزانه خود بازگردانید. شما باید هر روز، بدون توجه به فصل، از ضد آفتاب استفاده کنید، اما استفاده از آن در ماه هایی که اشعه ماوراء بنفش شدیدتر است، بسیار مهم است.

در نهایت، مطمئن شوید که از مرطوب‌کننده‌های بدون روغن استفاده می‌کنید، زیرا به مقابله با تعریق و کاهش ظاهر پوست چرب و چرب کمک می‌کند.

مشکلات پوستی (نیش حشرات)

در حالی که بهار شکوفه های تازه و زیبا را به ارمغان می آورد، حشرات و بسیاری از آنها را نیز به همراه دارد. بدترین مجرم؟ پشه ها این آفات خونخوار بزرگترین مزاحم ماه های گرم بهار و تابستان هستند. بنابراین، چگونه با این بازدیدکنندگان ناخواسته مبارزه می کنید؟ ابتدا در وهله اول از نیش پشه محافظت کنید.

استفاده از شمع های سیترونلا یک راه عالی برای دفع پشه ها است، زیرا آنها نمی توانند دود را تحمل کنند. دوم، اسپری دافع حشرات بر روی هر پوست در معرض در خارج از منزل، به خصوص در طول شب.

اگر شلوار جین یا شلوار می پوشید، به راحتی می توانید فکر کنید که کاملاً محافظت شده اید. با این حال، پشه‌ها می‌توانند بی‌رحم باشند و ممکن است دقیقاً در خط جوراب خود نیش بزنید. مطمئن شوید که همیشه مچ پای خود را اسپری کنید.

اگر این آفات در نهایت به پوست شما راه پیدا کنند، درمان به ندرت جدی است. معمولاً می توانید به داروخانه محل خود مراجعه کنید و کرم ضد خارش مانند بنادریل را تهیه کنید. در صورت بروز واکنش جدی به گاز گرفتن ، مانند سردرد یا تب، فوراً با پزشک یا متخصص پوست خود تماس بگیرید. این ممکن است نشان دهنده این باشد که پشه حامل یک بیماری مضر بوده یا شما به حشره حساسیت دارید.

مشکلات پوستی (الرژی به علف و گرده)

اگر از آلرژی رنج می برید، بهار می تواند یکی از سخت ترین فصل های سال باشد. با فرا رسیدن بهار، انواع گرده ها آزاد می شوند و رشد جدید از زمین شکوفا می شود.

در حالی که این کاملا زیبا به نظر می رسد، می تواند باعث یک رشته واکنش های آلرژیک وحشتناک شود. معمولاً افراد مبتلا به آلرژی از علف و گرده به عنوان بدترین محرک یاد می کنند. علف و گرده در تماس با پوست باعث ایجاد بثورات خارش دار یا کهیر می شوند.

مشکلات پوستی (اگزما)

بهار برای کسانی که از اگزما رنج می برند می تواند فصل سختی باشد. اگزما در اثر عوامل متعددی از جمله عوامل تحریک کننده، عرق، استرس و آلرژی ایجاد می شود.

عرق و آلرژی از اوایل بهار دوباره ظاهر می شود و برای مبتلایان به اگزما سختی ایجاد می کند. اگر این عارضه پوستی دارید، عرق باعث ایجاد حسی به نام «گرما خاردار» می‌شود که می‌تواند منجر به تشدید اگزما همراه با راش گرمایی شود.

برای درمان این مشکل، کمپرس سرد را روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید و کمی سایه یا تهویه هوا برای خنک شدن بدنتان پیدا کنید.

آلرژی ها همچنین منبعی برای شعله های اگزما هستند که مدت زیادی طول می کشد، زیرا گرده ها و سایر محرک ها برای یک فصل کامل در هوا هستند. با متخصص پوست خود صحبت کنید تا ببینید آیا راه بهتری برای محافظت از پوست شما در برابر این عوامل تحریک کننده وجود دارد یا خیر.

بهار یک زمان زیبا از سال و استراحتی خوش آمد از سرما و خشکی زمستان است. اگر از بیماری های پوستی رنج می برید، به خصوص آنهایی که با تغییر فصل بدتر می شوند، وقت آن است که به متخصص پوست خود مراجعه کنید.

Leave Your Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *