پاکسازی صورت و فواید آن

پاکسازی صورت و فواید آن

اکثر مردم به مرور زمان یک روال مراقبت از پوست را با دقت برای پوست خود تنظیم کرده‌اند، فواید پاکسازی صورت بیشتر از آن است که در تا به حال شنیده اید. جلوگیری از آسیب های غیرضروری پوست در اثر آلاینده های ماندگار و عوامل استرس زای محیطی حیاتی است. همچنین سد پوستی شما را قوی، سالم و از علائم قابل مشاهده پیری دور نگه می دارد.

به خواندن ادامه دهید تا متوجه شوید که چرا پاک کننده روزانه صورت مناسب ، همراه با سایر محصولات مراقبت از پوست موضعی و یک روال پاکسازی مناسب صورت می تواند به سلامت و طول عمر پوست کمک کند.

چرا برای پاکسازی صورت باید مرتباً صورت را تمیز کنیم؟

پوست صورت به دلیل قرار گرفتن مداوم در معرض آب و هوای مختلف، آلودگی و اشعه ماوراء بنفش که می تواند پیری را تسریع کند، یکی از مناطقی است که از نظر زیست محیطی با چالش بیشتری روبرو است.

پاکسازی منظم و صحیح پوست لطیف صورت می تواند بسیاری از جنبه های سلامت پوست را تقویت و حفظ کند. این عوامل عبارتند از:

  • استحکام و بافت پوست
  • خاصیت ارتجاعی اپیتلیال
  • کنترل روغن و رطوبت
  • سطوح pH پوست
  • حذف سلول های مرده پوست
  • پرورش میکروبیوم پوست سالم

حفظ یک روال ثابت که مراحل پاکسازی صورت را دنبال می‌کند، برای حذف ناخالصی‌های محصولات روزانه مانند لوازم آرایشی که می‌توانند منافذ پوست را مسدود کنند، رطوبت پوست را مختل کنند و به سد پوستی آسیب برسانند، ضروری است .

علاوه بر این، صورت ما در معرض بسیاری از عوامل استرس‌زای محیطی مانند کثیفی و آلاینده‌هایی است که می‌توانند سلامت پوست ما را به خطر بیاندازند و آن را تضعیف کنند.

چرا پاکسازی مداوم صورت مهم است؟

در ادامه مقاله فواید پاکسازی صورت باید بگوییم مانند همه عادات سالم، سازگاری حیاتی است.

این امر به ویژه در مورد روتین مراقبت از پوست شما صادق است، زیرا ذرات مضر و آلاینده‌های باقی مانده می‌توانند باعث ایجاد سمیت برای سلول‌های پوست شما شوند. چیزی هم به نام پاکسازی بیش از حد پوست وجود دارد که می تواند منجر به اختلال در سد پوستی، التهاب و حساسیت بیش از حد شود.

بنابراین، چند بار باید از پاک کننده های صورت استفاده کرد؟

بسیاری از متخصصان پوست توصیه می کنند یک بار در روز تمیز کنید.

با استفاده از آب گرم، صورت خود را با یک پاک کننده صورت بشویید

و سپس با یک مرطوب کننده پپتیدی که مناسب نوع پوست شما است، استفاده کنید.

انجام این کار تضمین می کند که سطح پوست شما بدون از بین بردن روغن طبیعی و مختل شدن میکروبیوم متنوع آن تمیز نگه داشته می شود.

فواید پاکسازی منظم صورت چیست؟

بدون پاکسازی مداوم و موثر پوست، این سلول‌های مرده می‌توانند در پوست جمع شوند و لایه‌ای مسدود و رنگی کدر ایجاد کنند.

کثیفی، سموم و محصولاتی مانند آرایش و ضد آفتاب می توانند منجر به مسدود شدن منافذ پوست شوند

استفاده از یک پاک کننده لایه بردار در مقابل شستشوی صورت، این سلول های مرده و سایر ناخالصی ها را قبل از استفاده از محصولات دیگر برای آماده سازی پوست برای بقیه رژیم مراقبت از پوست شما، از بین می برد .

چگونه پاکسازی بر استحکام، بافت، کشسانی و سلامت طولانی مدت پوست تأثیر می گذارد؟

شاداب نگه داشتن پوست و عاری از مواد محرک و سموم به آن اجازه می دهد تا تولید سبوم متعادل، میکروبیوم سالم و مانع پوستی قوی را حفظ کند.

پوست متعادل و تمیز برای حفظ موثرتر آب، افزایش استحکام پوست، بافت صاف و خاصیت ارتجاعی آماده شده است.

علاوه بر این، با داشتن یک سد قوی پوستی عاری از محرک ها و عوامل استرس زا خارجی، پوست برای عملکرد بهینه و سالم ماندن طولانی مدت مناسب است.

چگونه پاکسازی به کنترل تولید روغن کمک می کند؟

روغن طبیعی درون پوست برای رطوبت و محافظت ضروری است. سبوم مخلوطی از روغن و اسیدهای چرب است که به طور طبیعی در پوست برای کاهش از دست دادن آب، حفظ pH مناسب و جلوگیری از عفونت توسط باکتری‌ها و قارچ‌های مضر وجود . دارد

این روغن ها همچنین به تغذیه فلور میکروبی سالم ما کمک می کنند و پوست ما را محکم و در عین حال الاستیک نگه می دارند. پاکسازی منظم صورت می تواند به حفظ سطح مناسب سبوم و روغن های سالم در پوست کمک کند.

چگونه پاکسازی به حمایت از میکروبیوم پوست سالم کمک می کند؟

میکروبیوم انسان متشکل از میکروارگانیسم‌های مفید در سراسر بدن است که تعداد آنها از سلول‌های ما بیشتر است.

وجود این باکتری ها و قارچ ها روی پوست ما به بدن ما کمک می کند تا با عفونت مبارزه کند، استفاده از پاک کننده های ملایم با مواد موثر می تواند ناخالصی های صورت را از بین ببرد و در عین حال به میکروبیوم سالم شما اجازه رشد . دهد

آیا پوست در انواع مختلف می تواند از پاکسازی منظم بهره مند شود؟

آره! با این حال، آب و صابون آن را قطع نمی کند.

همانطور که انواع مختلفی از پوست وجود دارد، پاک کننده های پوست دیگر نیز وجود دارد. چه پوست چرب، پوست خشک، پوست حساس، پوست مستعد آکنه یا پوست مختلط داشته باشید، یافتن نوع صحیح پاک کننده صورت برای حفظ مهم ترین مانع شما حیاتی است.

Leave Your Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *