اگزما پوستی و درمان آن

اگزما پوستی و درمان آن

علت اگزما چیست – اگزما یک بیماری پیچیده تر از آنچه در ابتدا شناخته شده بود است. محققان هنوز در مورد ارتباط بین اگزما و آلرژی یاد می گیرند، اما درک ارتباط می تواند به شما در مدیریت این بیماری کمک کند. ما در این مقاله تمامی موارد لازم برای پیشگیری و درمان اگزما را توضیح می دهیم.

اگزما چیست و برای چه کسانی اتفاق میفتد؟

اگزما یک بیماری شایع پوستی است که باعث ایجاد بثورات خشک، خارش دار و قرمز می شود.

اگزما معمولاً در اوایل دوران کودکی ایجاد می‌شود و در افرادی که سابقه خانوادگی این بیماری را دارند شایع‌تر است. اکثر افراد مبتلا به اگزما در کودکی به آن مبتلا می شوند و بسیاری از افراد هنوز در بزرگسالی به این بیماری مبتلا هستند، اگرچه علائم آنها خفیف تر است.

ارتباط بین الرژی و اگزما:

در حالی که تحقیقات هنوز در حال انجام است، مشخص شده است که ژنتیک، نحوه واکنش بدن به آلرژن‌ها و آنتی‌بادی‌ها همگی نقش اساسی در بروز اگزما دارند.

مطالعات نشان داده است که اگر یکی از والدین یا هر دوی آنها اگزما یا آلرژی داشته باشند، احتمالاً فرزندی خواهند داشت که به این عارضه نیز مبتلا باشد.

محققان همچنین دریافته اند که برخی از افراد مبتلا به این بیماری دارای جهش ژنتیکی هستند که باعث کاهش مقدار فیلاگرین در پوست آنها می شود.

این جهش باعث می شود که سد پوستی معیوب باشد. این جهش مانع پوستی به آلرژن‌ها اجازه نفوذ به پوست را می‌دهد و منجر به خارش و ناراحتی اگزما می‌شود.

علت پیدایش اگزما چیست

قرمزی و ملتهب شدن پوست به دلیل ارسال آنتی بادی بیشتر از مقدار مورد نیاز. این آلرژن ها عبارتند از گرد و غبار و کنه، آلرژی غذایی، شوره حیوانات خانگی، گرده گل و کپک.

تحقیقات هنوز در مورد اینکه چرا آنتی بادی های ایمونوگلوبولین (IgE) بیش از حد تولید می شود، در حال انجام است. مطالعات ارتباط بین این آنتی‌بادی‌ها و گلبول‌های سفید و نحوه کمک به کنترل واکنش‌های آلرژیک در بدن را کشف کرده‌اند.

تسکین علائم اگزما

برای مدیریت اگزما، روزانه مرطوب کنید تا پوست را تسکین داده و از محرک های آلرژی جلوگیری کنید.

Leave Your Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *