05025

شستن صورت با صابون خوب است؟​

شستن صورت با صابون خوب است؟​

شستن صورت با صابون خوب است؟ جواب این است که بستگی به صابون مورد استفاده شما دارد. با این حال، بیشتر صابون‌ها برای استفاده روی صورت شما ساخته نمی‌شوند. همه‌چیز از آلاینده‌های موجود در هوا گرفته تا عرق ناشی از تمرینات شما پس از یک روز طولانی روی صورت شما می‌ماند. بدون یک پاکسازی خوب، همه آن کثیفی، روغن و سایر آلودگی‌ ها می‌ توانند جمع شوند. این می تواند منجر به قرمزی، تحریک، جوش و پیری پوست شود.

صابون یک شوینده قوی با درصد PH و اسیدیته بالا و دارای مواد شیمیایی غلیظی است که می‌تواند به پوست صورت آسیب رسانده و چربی‎‌ها و رطوبت ضروری آن را از بین ببرد و در صورت شستشوی صورت با صابون در طولانی مدت، عوارضی را در پی داشته باشد. درحالی که بسیاری از مردم صابون را به عنوان یک پاک کننده صورت نمی دانند، برخی دیگر به آن اعتقاد دارند پس حرف کدام درست است؟

صابون‌ها می‌توانند پوست شما را خشک و تحریک ‌کنند و از طرفی می‌تواند باعث تمیز شدن پوست شما از آلودگی‌ها شود.

استفاده از صابون نامناسب روی صورت چه عوارضی دارد؟

  • اغلب معطر و رنگ می‌باشند: بوها و رنگ‌ها ممکن است پوست صورت شما را تحریک کنند. این می‌تواند پوست شما را قرمز یا لکه کند.
  • ممکن است ساینده باشند: قرار دادن یک تکه صابون به طور مستقیم روی صورت می‌تواند ساینده باشد و پوست شما را تحریک کند. به عنوان یک قاعده، صابون برای استفاده روی پوست ظریف صورت خیلی خشن است. اکثر صابون‌ها دارای pH بالایی هستند. این باعث می‌شود آن‌ها برای از بین بردن کثیفی و چربی از بدن شما عالی باشند، اما برای از بین بردن چربی و تجمع از روی صورت شما اشتباه هستند.
  • می‌توانند خشک کننده باشند: هر پاک کننده‌ ای که روی صورت خود استفاده می‌کنید باید دارای ترکیبات مرطوب کننده باشد. بیشتر صابون‌‌ های سنتی حاوی این مواد نیستند و رطوبت پوست شما را از بین می‌ برند. 
  • رسیدن به کل صورت ممکن است سخت باشد: به دلیل شکل و اندازه صابون‌ های نواری، ممکن است قسمت‌ هایی از صورت خود را از دست بدهید.

چگونه صورت خود را به درستی بشوییم؟

وقت گذاشتن برای شستشوی صحیح صورت گام مهمی در روال بهداشت روزانه و مراقبت از خود است. پاک کننده مناسب صورت خود را انتخاب کنید و حتما صبح، شب و بعد از تعریق شدید صورت خود را بشویید. با شرکت در دوره تخصصی پوست و مو، پوستی تمیز و سالم خواهید داشت.

مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برای خیس کردن صورت با دست از آب ولرم استفاده کنید.
  • از دستان خود برای استفاده از پاک کننده روی صورت مرطوب خود استفاده کنید.
  • برای شستن صورت از حرکات دایره ای ملایم استفاده کنید.
  • پاک کننده را با آب ولرم از روی صورت خود بشویید.
  • صورت خود را با یک حوله نرم خشک کنید.
  • مرطوب کننده بزنید.

آکادمی پوست و مو فرزانه غنی كارشناس و مدرس فني حرفه‌ای در رشته مراقبت پوست، برگزار کننده دوره های مبتدی تا فوق تخصصی پوست خدمات مشاوره و فروش محصولات پوست و مو، برگزار کننده آموزش‌ خدمات پوست و زیبایی برای دیدن مطالب مرتبط اینجا کلیک کنید.

ما رو در اینستاگرام دنبال کنید.

برای دیدن فیلم های آموزشی به آپارات ما سر بزنید.

Leave Your Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *