تفاوت کرم روز و کرم شب در چیست؟

تفاوت کرم روز و کرم شب در چیست؟

تفاوتی بین مراقبت از پوست در روز و شب وجود دارد. با استفاده از کرم‌‌های مناسب روند طبیعی پیری پوست خود را به تاخیر می‌ اندازید و هر چه زودتر شروع کنید، پوست شما در آینده بهتر خواهد بود. اگر در مورد مراقبت از پوست خود جدی هستید، باید هر دو کرم را استفاده کنید و با شرکت در دوره های مراقبت از پوست ما پوستی شاداب داشته باشید.

کرم روز چگونه کار می کند؟

کرم های روز (معروف به مرطوب کننده ها) برای روتین مراقبت از پوست صبحگاهی در نظر گرفته شده‌اند. این پوست را برای تمام روز تغذیه، آبرسانی و مهمتر از همه محافظت می کند. هنگامی که نور در بیرون وجود دارد، پوست در حالت دفاعی قرار دارد. در طول روز، پوست در معرض عوامل زیادی قرار می گیرد که می تواند به آن آسیب برساند. اینها شامل نور خورشید، آلودگی، دود، گرد و غبار و غیره است بنابراین کرم های روز مجهز به آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و سایر مواد برای محافظت در برابر این مهاجمان هستند.

اگر از پوست محافظت نکنیم، ممکن است عواقبی به شکل پیری زودرس و ایجاد لکه های رنگدانه بر روی پوست بگذاریم. همچنین اغلب می توانید موادی را در کرم های روز پیدا کنید که از پوست در برابر اثرات نامطلوب آب و هوا محافظت می کنند به همین دلیل، خوب است که کرم ها را با توجه به فصل تغییر دهید. در تابستان، محصولاتی با غلظت سبک تر انتخاب کنید، در زمستان، برعکس، به سراغ کرم های غلیظ تر بروید.

اگرچه کرم روز گاهی اوقات می تواند خواص ضد پیری داشته باشد، اما معمولا مرطوب کننده است. ترکیب این مواد و اشعه ماوراء بنفش می تواند لکه هایی به صورت جوش، قرمزی و غیره روی پوست باقی بگذارد. بنابراین کرم ها و سرم های مرطوب کننده ای که استفاده می کنید باید عمدتا حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین E و مرطوب کننده قوی باشند.

کرم شب چگونه کار می کند؟

کرم های شب برای روتین مراقبت از پوست در شب در نظر گرفته شده اند. در شب، پوست ما دیگر در معرض عوامل خارجی مضر نیست، دیگر در حالت دفاعی نیست، بنابراین می تواند به طور طبیعی در طول خواب خود را ترمیم کند. علاوه بر این، میکروسیرکولاسیون در پوست به طور طبیعی در شب افزایش می یابد و اکسیژن بهتر به سلول ها نفوذ می کند. در این صورت است که پوست برای دریافت مواد مغذی لازم بیشتر باز می شود. بنابراین وظیفه اصلی کرم شب تقویت بازسازی و تامین دوز لازم از تغذیه و آبرسانی به پوست است. در طول بازسازی، کرم شب به ترمیم آسیب سلول های پوستی ناشی از تأثیرات خارجی در طول روز کمک می کند و علائم پیری و رنگدانه های پوست را کاهش می دهد.

کرم های شب معمولاً حاوی غلظت بیشتری از مواد فعال نسبت به کرم های روز هستند. علاوه بر این، به لطف این واقعیت که کرم شب فقط در شب استفاده می شود، مواد بسیار موثر برای جوان سازی پوست می توانند به کمک پوست بیایند، مانند رتینول که تحقیقات نشان داده است به تحریک بازسازی سلولی و تولید کلاژن کمک می کند. حتی علائم قابل مشاهده آسیب UV را معکوس کند.

در مقایسه با کرم روز، کرم شب معمولا دارای قوام سنگین تر، غنی تر و چرب تر است که به آرامی جذب پوست می شود. در شب، برایتان مهم نیست که پوستتان براق یا چرب به نظر برسد. از این گذشته، به همین دلیل است که کرم شب به عنوان پایه ای برای آرایش مناسب نیست. اما بافت سنگین تر و متراکم تر منطقی است. این به این دلیل است که پوست ما به طور طبیعی یک شبه آب خود را از دست می دهد، بنابراین یک کرم غلیظ تر می تواند به محفظه رطوبت کمک کند، همراه با مواد فعالی که به تدریج در طول خواب آزاد می شوند، به طوری که پوست شما در صبح آرام و با طراوت به نظر می رسد. علاوه بر این، قوام متراکم تر از خشکی پوست به دلیل مواد فعال مانند رتینول جلوگیری می کند که در صورت استفاده بیش از حد می تواند اثرات خشکی داشته باشد.

آیا می توان از کرم شب در طول روز استفاده کرد و برعکس؟

این سوالی است که بسیار از ما میپرسند: “آیا می توانم کرم روز را در شب و کرم شب را در روز استفاده کنم؟” اگر در مورد مراقبت از پوست جدی هستید، این کار را نکنید. ترکیب خاص کرم پوست در صورت استفاده در زمان نامناسب، هیچ سودی برای پوست نخواهد داشت و تاثیری نخواهد داشت.

اگر قرار بود از کرم روز در شب استفاده کنید، بدون نیاز به پوست با فیلتر UV موجود در آن فشار می آورید و کرم روز احتمالاً تغذیه و آبرسانی لازم را که پوست شما در مرحله ترمیم در شب به آن نیاز دارد را تامین نمی کند . همچنین می تواند با فرآیندهای طبیعی نوسازی پوست تداخل داشته باشد.

آکادمی پوست و مو فرزانه غنی كارشناس و مدرس فني حرفه‌ای در رشته مراقبت پوست، برگزار کننده دوره های مبتدی تا فوق تخصصی پوست خدمات مشاوره و فروش محصولات پوست و مو، برگزار کننده آموزش‌ خدمات پوست و زیبایی برای دیدن مطالب مرتبط اینجا کلیک کنید.

ما رو در اینستاگرام دنبال کنید.

برای دیدن فیلم های آموزشی به آپارات ما سر بزنید.

Leave Your Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *