آیا پوست های چرب به مرطوب کننده نیاز دارند؟

پوست های چرب به مرطوب کننده نیاز دارند؟

شما مراقبت از پوست به مرطوب کننده نیاز دارید زیرا به تنظیم تولید چربی کمک می‌کند. هنگامی که پوست چرب دارید، اولین غریزه شما این است که تا حد امکان از شر چربی صورت خود خلاص شوید تا پوستی تمیز داشته باشید. به طور طبیعی، شما تمایلی به استفاده از مرطوب کننده ندارید و از این موضوع فرار می‌کنید.

اول از همه حتی اگر شما پوست چرب دارید، به این معنا نیست که پوست شما در قسمت‌های خاصی خشک نیست. پوست شما ممکن است تکه تکه خشک باشد و شما حس کنید پوست چربی دارید.

ثانیا استفاده از یک مرطوب کننده بدون روغن با کیفیت خوب می‌تواند در واقع به کنترل تولید چربی و  آبرسانی پوست شما کمک کند.

واقعیت علمی ثابت شده این است که پوست چرب نیاز به مرطوب کردن دارد. مرطوب نکردن می‌تواند باعث شود پوست شما چربی بیشتری تولید کند تا خودش را آبرسانی کند. با شرکت در دوره مراقبت از پوست ما به پوست خود شادابی هدیه کنید.

چرا پوست من اینقدر چرب می‌شود؟

پوست چرب نتیجه فعالیت بیش از حد غدد چربی است که بیش از حد سبوم تولید می‌کنند. سبوم یک ماده روغنی مانند است که پوست را روان و ضد آب می‌کند. هنگامی که سبوم بیش از حد وجود داشته باشد، می‌تواند روی سطح پوست جمع شود و منجر به مشکلات مختلفی مانند آکنه، جوش‌های سر سیاه و سرسفید شود.

شما سبوم اضافی را از عوامل مختلفی مانند مراقبت نامناسب از پوست، استرس، آلودگی، رژیم غذایی نامناسب و تغییرات هورمونی دریافت می‌کنید. اینها یکپارچگی پوست شما را به هم می‌زند و باعث می‌شود رطوبت خود را از دست بدهد. گفته می‌شود، برای بازگرداندن تعادل سطح سبوم و جلوگیری از چربی به مرطوب کننده مناسب نیاز دارید.

آب کم در مرطوب کننده می تواند شما را کم آب کند، در حالی که چربی زیاد می تواند شما را چرب و مستعد لک کند. بنابراین در مراقبت از پوست خود کوتاهی نکنید. در اینجا یک راهنمای سریع در مورد اینکه از چه نوع مرطوب کننده هایی باید اجتناب کرد و به سراغ آنها رفت آماده شده است:

اجتناب کردن

  • مرطوب کننده های مبتنی بر روغن، از جمله محصولات حاوی نفت خام، روغن معدنی یا نفت: این مواد می توانند پوست چرب شما را خفه کنند.
  • کرم ها و لوسیون های سنگین: این محصولات خیلی سنگین هستند. به جای اینکه جذب شوند، فقط روی پوست شما می نشینند و باعث چربی و مسدود شدن منافذ می شوند.

استفاده کردن

  • مرطوب کننده های غیر کومدوژنیک: “غیر کومدون زا” به این معنی است که این محصول منافذ شما را مسدود نمی کند، به این معنی که احتمال کمتری برای ایجاد کومدون یا جوش های سر سیاه و سرسفید وجود دارد.
  • مرطوب‌کننده‌هایی با فرمول ژل مبتنی بر آب: نسبت به محصولات روغنی غنی‌تر هستند و به بازسازی تعادل رطوبت طبیعی پوست شما کمک می‌کنند. به علاوه، آنها احساس سبکی و طراوت می کنند.
  • پاک کردن باقی مانده آرایش و چربی اضافی و کثیفی از روی صورت باشد. بهتر است این کار را با یک پاک کننده ملایم انجام دهید تا از تمیز کردن بیش از حد جلوگیری شود. حتی با یک پاک کننده ملایم، تمیز کردن بیش از حد می تواند تعادل pH پوست شما را به هم بزند و روغن طبیعی آن را از بین ببرد.

  • یک بار در هفته از یک ماسک ژل آبرسان طبیعی برای تقویت آبرسانی بیشتر استفاده کنید. می توانید یک یا دو بار در هفته، ترجیحاً شب، از ماسک صورت ژل آبرسان استفاده کنید. بگذارید 20 دقیقه روی پوست بماند، سپس با استفاده از نوک انگشتان روی پوست خود بمالید.

  • اسفنج های آرایش را به طور مرتب تمیز کنید. این ابزارهای آرایشی کثیفی های مسدود کننده منافذ را جمع می کنند، بنابراین باید آنها را مرتب تمیز کنید. برس ها و اسفنج های خود را روی آب ولرم بمالید. سپس با استفاده از یک شوینده یا شامپوی طبیعی، آن ها را به آرامی ماساژ دهید و کثیفی ها را بشویید. مطمئن شوید که این کار را تا زمانی انجام دهید که هیچ اثر آرایشی از برس و اسفنج شما پاک نشود.

آکادمی پوست و مو فرزانه غنی كارشناس و مدرس فني حرفه‌ای در رشته مراقبت پوست، برگزار کننده دوره های مبتدی تا فوق تخصصی پوست خدمات مشاوره و فروش محصولات پوست و مو، برگزار کننده آموزش‌ خدمات پوست و زیبایی برای دیدن مطالب مرتبط اینجا کلیک کنید.

ما رو در اینستاگرام دنبال کنید.

برای دیدن فیلم های آموزشی به آپارات ما سر بزنید.

Leave Your Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *