درمان خشکی پوست در زمستان

درمان خشکی پوست در زمستان

خشکی پوست در زمستان بسیار شایع است، به خصوص اگر در حال حاضر مستعد خشکی و پوسته پوسته شدن پوست هستید. در طول زمستان، عوامل متعددی از جمله کمبود رطوبت، اضافه کردن لایه‌های اضافی لباس به کمد لباس، افزایش گرما و گرفتن دوش آب گرم، همگی می‌توانند منجر به ایجاد پوست خشک شوند.

چگونه با خشکی پوست در زمستان مقابله کنیم

اگرچه خشکی پوست قابل درمان است، اما ممکن است بر فعالیت های روزانه تأثیر بگذارد و منجر به تحریک و ناراحتی شود. خوشبختانه، راه هایی وجود دارد که می توانید اثرات زمستان سخت را بر روی پوست خود کاهش دهید. در زیر چند نکته ساده وجود دارد که می توانید برای کمک به حفظ پوست صاف و هیدراته در زمستان امسال به کار ببرید.

از پاک کننده های ملایم استفاده کنید

استفاده از پاک کننده های ملایم روی صورت باعث می شود کثیفی و چربی بدون از بین بردن رطوبت ضروری از روی پوست شما پاک شود. مطمئن شوید که فقط پاک کننده هایی را خریداری می کنید که ملایم، ضد حساسیت هستند و می توان هر روز از آنها استفاده کرد.

مرطوب کنید

مرطوب کردن، شاید ساده ترین و در عین حال موثرترین راه برای مراقبت از پوست خشک باشد. از آنجایی که زمستان بیشتر رطوبت هوا را از بین می برد، مهم است که مقداری رطوبت را به پوست خود برگردانید. با کیفیت بالا استفاده از یک مرطوب کننده حداقل دو بار در روز، علاوه بر بالم لب، می تواند به حفظ رطوبت و جلوگیری از خشک شدن پوست کمک کند.

با مرطوب کننده های صورت دنبال کنید

بهتر است بلافاصله پس از پاکسازی و تقویت پوست از مرطوب کننده هایی که مخصوص صورت شما طراحی شده اند به عنوان بخشی از روتین مراقبت از پوست خود استفاده کنید. لایه‌های نازک‌تر پوست اطراف بینی شما می‌توانند مستعد خشک شدن دردناک باشند، بنابراین یک مرطوب‌کننده به جلوگیری از این امر کمک می‌کند و همچنین پوست شما را انعطاف‌پذیر نگه می‌دارد.

از دوش های بسیار گرم خودداری کنید

اگرچه ممکن است گرفتن دوش آب گرم در طول زمستان وسوسه انگیز باشد، بخار داغ حاصل از دوش گرفتن رطوبت مورد نیاز پوست را از بین می برد. در عوض، دوش یا حمام ولرم را انتخاب کنید و با لوسیون یا کرم برای بدن دنبال کنید.

بسته نرم افزاری برای محافظت در برابر عناصر

از خود نه تنها در برابر عناصر، بلکه در برابر دمای سرد که می تواند به نواحی حساس پوست آسیب برساند، محافظت کنید. این شامل ناخن ها و دست ها می شود که می توانند به سرعت خشک و ترک بخورند. پوشیدن دستکش علاوه بر روسری، جوراب اضافی و لایه های اضافی می تواند از پوست شما در برابر سرمای سخت زمستان محافظت کند.

آب بنوشید/هیدراته

ادامه نوشیدن آب در ماه‌های زمستان ضروری است، به‌ویژه از آنجایی که هنوز می‌توانید بدون اطلاع از کم‌آبی بدن رنج ببرید. اگر شغل سختی را در خارج از منزل انجام می دهید، علاوه بر خشکی پوست، شما را بیشتر در معرض خطر کم آبی قرار می دهد. با ادامه نوشیدن آب از خود در برابر هر دو محافظت کنید. به یاد داشته باشید، مصرف روزانه توصیه شده 91 اونس برای زنان و 125 اونس برای مردان است!

SPF حتی در زمستان

خورشيد همچنان مي تواند در ماه هاي سردتر شما را تحت تاثير قرار دهد، حتي اگر پشت ابرهاي بلند يا ابري باشد. پرتوهای فرابنفش همچنان در هر زمانی از روز از میان ابرها نفوذ می کنند. اگر در نزدیکی پنجره کار می کنید، آنها می توانند از طریق پنجره نیز نفوذ کنند. به همین دلیل، به استفاده از حداقل SPF 30-50 روی پوست خود ادامه دهید تا از خشکی و آسیب DNA درم که می تواند منجر به سرطان پوست شود، جلوگیری کنید.

از یک رطوبت ساز استفاده کنید

اگر در فصل زمستان گرمای خانه خود را افزایش دهید، این کار می تواند رطوبت خانه را از بین ببرد و باعث خشکی پوست شما شود، حتی در راحتی اتاق نشیمن. برای متعادل کردن این حالت، از یک مرطوب کننده استفاده کنید که می تواند به آبرسانی مجدد پوست شما کمک کند.

دیگر نگران خشکی پوست در هوای سرد نباشید

آب و هوای زمستان می تواند برای پوست خشن باشد. با این حال، گام‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای حفظ رطوبت، آبرسانی و سلامت پوست خود انجام دهید! اگر در خلاص شدن از شر خشکی پوست خود مشکل دارید یا نگرانی هایی در مورد پوست خود قرار ملاقات دارید، امروز با متخصص پوست خود بگذارید. اگر فرانشیز بیمه خود را برآورده کرده اید، حتماً قبل از شروع برنامه خود در ژانویه برنامه ریزی کنید. ارائه دهندگان ما اینجا هستند تا به شما در درمان خشکی پوست و سایر مشکلات پوستی کمک کنند

Leave Your Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *