کرمهای رنگی دارای spf

کرمهای رنگی دارای spf

کرم های رنگی که به تازگی محبوبیت زیادی یافته اند محصولاتی چند منظوره میباشند که در آنها اهداف درمانی و زیبایی در هم آمیخته شده است

این ،کرمها ترکیبی از مرطوب کننده پرایمر ، ضد افتاب ، آنتی اکسیدان و فونداسیون ( کرم پودر )می.باشند. بنابراین مزیت مهم این محصولات این است که با استفاده از آنها میزان موادی که بر روی پوست مالیده میشود کمتر از زمانی است که هر محصول (ضد آفتاب، فونداسیون، مرطوب کننده، پرایمر)، جداگانه استفاده شود.

این نوع کرمها با حروف الفبایی نامگذاری میشوند همچون CC ، BB ،DD و EE کرم.
BB کرم اولین بار در دهه ۱۹۶۰ میلادی در آلمان و توسط یک پزشک متخصص پوست با این هدف که بیمارانش پس از لایه برداری پیلینگ و جراحی به منظور حفاظت از پوست، تنها از یک محصول استفاده کنند ساخته شد

اما در دهه ۱۹۸۰ میلادی، این فرمولاسیون کره جنوبی شهرت یافت BB و CC کرمها سپس در ژاپن و تمام آسیا و از سال ۲۰۱۲ نیز در غرب بسیار محبوب شدند. استفاده راحت از یک کرم به جای چند کرم باعث شد تا این محصولات خیلی زود مورد توجه بانوان در سراسر جهان شوند.

انواع مدل های کرمهای رنگی دارای spf

۱ -بي بی کرم (BB CREAM)

BB مخفف (Blemish Balm یا Beauty Balm) زیبایی است. بی بی کرم ها دارای مرطوب کننده بوده و علاوه بر خاصیت پوشانندگی مثل یک کرم پودر سبک حاوی SPF و انتی اکسیدان نیز میباشند و بدین وسیله مراقبت از پوست را نیز انجام میدهند.

البته در هنگام کرم ها نباید به SPF موجود در آنها بسنده کرد و برای محافظت بیشتر کرم ها پوست در برابر آفتاب بهتر است از یک ضد آفتاب مناسب نیز استفاده شود.

بی بی كرم ها از کرم پودر، سبک تر بوده ولی نسبت به مرطوب کننده های رنگی و سی سی کرم، سنگین ترند و پوشانندگی کمتری نیز دارند؛ لذا بیشتر برای پوستهای جوان تر که چین و چروک و لک کم تری دارند و نیز برای پوستهای خشک که کمتر مستعد آکنه میباشند، مناسب هستند.

۲- سی سی کرم (cc cream)

CC مخفف Color Correction یا اصلاح رنگ است. این کرمها نسخه ای پیشرفته تر از کرم های بی بي هستند و بر پوشاندن مشکلات موجود پوستی تمرکز دارند در واقع برای رفع و رنگ پریدگی پوست استفاده میشوند لذا برای پوستهای دارای لک و تیرگی، قرمزی ويا مستعد آکنه و برای افراد دارای سن بالاتر مناسب ترند به ویژه اینکه علاوه بر خاصیت پوشانندگی، حاوی SPF ،مرطوب کننده و آنتي اکسیدان نیز می باشند.

همچنین سی سی کرم ها از بی بی کرمها سبک ترند و بر روی پوست حس سبکی و نرمی ایجاد ميكننز.ولی با اینکه سبکتر از بی بی کرمها هستند اما معمولا پوشانندگی بیشتر و نیز میزان SPF بالاتری نسبت به آنها دارند.

٣-دی دی کرم (DD CREAM)

DD مخفف Dynamic Do-All یا Daily Defence یا Double Duty است. دی دی کرمها که نسل جدیدی از این کرمهای رنگی هستند در واقع یک سوپرکرم از ترکیب خواص BB و CC کرم ها می باشند با این تفاوت که علاوه بر دارا بودن اثرات مرطوب کنندگی، آنتی اکسیدانی و ضد آفتاب (SPF) بیشتر نسبت به آنها تمرکز ویژه ای بر روی خاصیت ضد پیری دارند.

لذا دی دی کرمها، علاوه بر حفاظت از پوست و بهبود رنگ ،پوست موجب کاهش چروک های پوستی و پیشگیری از پیری پوست میشوند.اگرچه تنوع این محصول در برندهای درموکازمتیک نسبت به دو نوع قبل بسیار کمتر است.

۴- ای ای کرم (EE CREAM)

EE مخفف Extra Exfoliation میباشد . ای ای کرم نسبت به سایر کرمهای رنگی جدیدتر بوده و ویژگیها و مزایای بیشتری دارد

این ،کرم تمامی ویژگیهای سایر کرمهای رنگی را دارد با این تفاوت که تمرکز ویژه آن بر روی لایه برداری و برداشتن پوست های مرده ضمن رطوبت رسانی و تغذیه پوست میباشد ،

اگر چه ای ای کرم اولین بار توسط کمپانی Estée Lauder ارائه شده اما نسبت به سایر کرمهای رنگی و حتی دی دی کرم ها بازار محدودتری دارد .
جالب اینجاست که به تازگی ،PP GG، FF و ZZ کرم هم وارد بازار شده اند!!!

 

Leave Your Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *