درمان خشکی و چربی پوست

چهار نوع پوست اصلی وجود دارد: معمولی، چرب، مختلط و خشک. نوع پوست ما عمدتاً توسط ژنتیک تعیین می شود. اما می تواند تغییر کند، به عنوان مثال با افزایش سن پوست ما خشک تر و کمتر چرب می شود. عوامل محیطی و شرایط بهداشتی نیز می توانند باعث تغییرات شوند.

دانستن نوع پوست خود مفید است تا به شما در مراقبت از پوست خود به روش های صحیح کمک کند.

درمان پوست خشک و چرب

  • پوست معمولی پوستی متعادل است – نه خیلی چرب است و نه خیلی خشک. پوست یکدست به نظر می رسد،
  • پوست چرب مقدار زیادی چربی تولید می کند که به نام “سبوم” شناخته می شود. که یک عامل مرطوب کننده طبیعی است و بخشی از سیستم مانع پوست را تشکیل می دهد. افرادی که پوست چرب دارند بیشتر مستعد داشتن منافذ مسدود شده (جوش های سرسیاه و سرسفید) هستند.پوست چرب اغلب در مدت کوتاهی پس از پاکسازی و مرطوب شدن دوباره براق به نظر می رسد. در این شرایط منافذ پوست بیشتر نمایان می شوند.
  • پوست مختلط زمانی قابل تشخیص است که ناحیه T چرب (پیشانی، چانه و بینی) وجود داشته باشد. که ظاهری براق داشته باشد، در حالی که ناحیه گونه نرمال یا خشک است. منافذ اغلب در ناحیه T چرب بیشتر قابل مشاهده هستند. این یک نوع پوست رایج است و ممکن است از روش های کمی متفاوت مراقبت از پوست در نواحی با انواع مختلف پوست بهره مند شود.
  • پوست خشک می تواند از پوستی که کمی خشک تر از حد معمول است تا پوست بسیار خشک باشد. این می تواند “لکه های” جدا شده یا در مناطق بیشتری باشد و منافذ معمولا کمتر قابل مشاهده هستند. پوست خفیف خشک گاهی اوقات می‌تواند سفت، زبر و کدر به نظر برسد. و خطوط ریز قابل مشاهده‌تر یا مقداری پوسته پوسته شدن به نظر برسد. پوست بسیار خشک معمولاً افراد مسن یا کسانی که دارای شرایط پوستی خاص هستند را تحت تأثیر قرار می دهد.

همه انواع پوست پتانسیل حساس بودن را نیز دارند. اگرچه پوست‌های خشک‌تر نسبت به انواع چرب‌تر مستعد حساسیت هستند زیرا عملکرد مانع پوست بیشتر به خطر می‌افتد.

Leave Your Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *