اسکراب صورت چیست؟

اسکراب صورت چیست؟

اسکراب صورت یک محصول لایه‌برداری است که به طور خاص برای استفاده در صورت طراحی شده است. پوست صورت نسبت به سایر قسمت‌‌های بدن ظریف‌تر است و از آنجایی که صورت دچار ساییدگی می‌شود، در مراقبت از پوست به توجه ویژه‌ای نیاز دارد. به همین دلیل، مهم است که از اسکراب‌هایی که برای استفاده روی صورت در مراقبت از صورت مشخص شده‌اند، به جای اسکراب‌های لایه‌بردار عمومی استفاده کنید، که برخی از آنها ممکن است برای استفاده روی صورت خیلی خشن باشند.

دلایل استفاده از اسکراب صورت چیست؟

دلایل مختلفی برای استفاده از اسکراب صورت در مراقبت از پوست وجود دارد. اسکراب ها با از بین بردن پوست مرده عمل می کنند و لایه ای از پوست جوان تر و سالم تر را پشت سر می گذارند. استفاده منظم از لایه بردار می تواند با در معرض قرار دادن مداوم پوست جدید، پوست را صاف و درخشان نگه دارد.

بسیاری از اسکراب ها همچنین حاوی مرطوب کننده ها هستند، بنابراین پوست را تغذیه می کنند و در عین حال پوست مرده را از بین می برند. استفاده از اسکراب لایه بردار همچنین می تواند آرایش ماندگار صورت را که ممکن است زودتر کاملاً تمیز نشده باشد، از بین ببرد.

با ثبت‌نام در دوره های تخصصی پوست و مو ما، لذت داشتن پوستی شاداب را داشته باشید.

اسکراب صورت چه بافتی دارد؟

اسکراب‌های صورت با ساینده‌ای ملایم ساخته می‌شوند که برای از بین بردن پوست مرده و مرده زمانی که به آرامی روی صورت مالیده می‌شود، طراحی شده است. برخی از افراد اسکراب صورت را با دست استفاده می کنند، مقدار کمی از اسکراب را روی انگشتان قرار می دهند و به آرامی صورت را ماساژ می دهند، در حالی که برخی دیگر اسکراب را روی یک پد آرایشی قرار می دهند و پد را روی صورت می مالند.

در هر صورت، باید از ماساژ ملایم و حرکات دایره ای منظم استفاده کرد تا اطمینان حاصل شود که کل صورت بدون اینکه بیش از حد به صورت سفت شود، پوشانده شود پس از استفاده از اسکراب، می تواند صورت را شسته و سپس مرطوب کرد.

تعدادی از چیزها را می توان به عنوان لایه بردار در اسکراب صورت استفاده کرد، از جمله الیاف بامبو، پوست آجیل، بلغور جو دوسر، شکر و تفاله میوه. لایه‌بردارهای خشن‌تر مانند پوکه آسیاب شده، ماسه و نمک در اسکراب‌ها استفاده نمی‌شوند.

علاوه بر لایه بردار، اسکراب معمولا حاوی یک روغن حامل یا کرم است که برای نگه داشتن لایه بردار در یک سوسپانسیون استفاده می شود، همراه با نوعی رایحه، که اغلب توسط یک روغن ضروری ارائه می شود.

اکثر داروخانه ها و تامین کنندگان مراقبت های زیبایی طیف وسیعی از اسکراب های صورت را حمل می کنند. در صورت امکان باید قبل از خرید محصول را تست کنید. بهترین راه برای آزمایش یک اسکراب بدون تولید زیاد آن، مالیدن نمونه کوچکی از اسکراب در داخل مچ دست است. پوست این قسمت از بدن تمایل به ظریف دارد، بنابراین اگر اسکراب صورت باعث تحریک صورت شما شود، مچ دست شما را تحریک می کند. حتماً ماساژ دهید، چند دقیقه صبر کنید و با آب ولرم بشویید تا ببینید آیا علائمی از تحریک مانند خارش یا جوش وجود دارد یا خیر.

آکادمی پوست و مو فرزانه غنی كارشناس و مدرس فني حرفه‌اي در رشته مراقبت پوست، برگزار کننده دوره هاي مبتدي تا فوق تخصصي پوست خدمات مشاوره و فروش محصولات پوست، برای دیدن مطالب مرتبط اینجا کلیک کنید.

ما رو در اینستاگرام دنبال کنید.

برای دیدن فیلم های آموزشی به آپارات ما سر بزنید.

Leave Your Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *